Gadżety firmowe – budowa relacji z aktualnymi klientami

Gadżety firmowe

Gadżety firmowe

Marketing obejmuje w dzisiejszych czasach dwie główne czynności. Pierwsza to pozyskiwanie nowych klientów, druga natomiast to dbanie o relacji z aktualnymi klientami. Obie formy marketingu są równie ważne. Tylko łącząc obie formy można liczyć na rynkowy sukces oraz stabilność finansową. Dbanie o relacje z klientami, którzy korzystają już z usług danej firmy może polegać m. in. na wręczaniu im różnego rodzaju podarunków. Przydają się tutaj zatem różnorodne gadżety, zwane firmowymi, które przedsiębiorstwa emitują i dystrybuują wśród swoich klientów. Oczywiście mogą to być rozmaite przedmioty, mogą nosić nadruki i wiele innych dodatków. Im są atrakcyjniejsze wizualnie, tym chętniej klienci będą je przyjmować.

Gadżety firmowe pomagają budować relacje z aktualnymi klientami na trzy różne sposoby. Są one nieco inne od siebie, a sens ich stosowania dotyczy wielu różnych sytuacji, a także, co oczywiste, branży. Warto opisać pokrótce każdy z nich.

Po pierwsze, chodzi tu o wręczanie podarunków tym, którzy kupują usługi albo produkty danego przedsiębiorcy. Podarunki te mogą im być wręczane w siedzibie firmy (np. w sklepie, albo w oddziale banku), ewentualnie też mogą być przesyłane pocztą, jeśli firma zna adres klienta. Metoda ta jest bardzo skuteczna. Gadżety firmowe są bowiem bardzo miłym akcentem, który sprawi, że klient poczuje się doceniony.

Druga metoda dystrybucji gadżetów wśród aktualnych klientów to organizowanie dla nich konkursów, w których takie gadżety są do wygrania. Oczywiście konkursy te mogą być różne, ważne, aby ich zasady przyciągały jak najwięcej chętnych. Im prostsze zasady i im większa możliwość wygranej, tym więcej chętnych do brania udziału w konkursie.

Po trzecie wreszcie, Gadżety firmowe przedsiębiorstw mogą być dystrybuowane wśród aktualnych klientów danej firmy poprzez wystawienie ich do swobodnego pobierania czy częstowania się. Może to wyglądać tak, że np. w sklepie spożywczym są wystawione słodycze reklamowe danego producenta, którymi ludzie mogą się częstować. Oczywiście mają do nich dostęp tylko ci w sklepie, a zatem ci, którzy robią tu zakupy.

Jedna osoba skomentowała “Gadżety firmowe – budowa relacji z aktualnymi klientami

Komentarze są wyłączone.