Czekoladki reklamowe – sposoby dystrybucji

Czekoladki reklamowe

Czekoladki reklamowe

Gadżety reklamowe są obecnie bardzo ważnym elementem większości kampanii reklamowych. Jest tak, ponieważ są to przedmioty, które, dzięki efektownemu wyglądowi oraz innym walorom, skutecznie przyciągają uwagę klientów. Marki mogą w ten sposób promować swoje usługi i produkty. W przypadku większości gadżetów najtrudniejszą kwestią jest ich odpowiednia dystrybucja. Musi ona uwzględniać dwie podstawowe kwestie. Po pierwsze koszty, po drugie masowość – gadżety muszą trafić do maksymalnej liczby klientów. Stosunek kosztów do liczby klientów, do której gadżet dany trafił, jest miarą skutecznej dystrybucji.

Jak zatem skutecznie dystrybuować gadżety reklamowe? Odpowiadając na to pytanie dobrze jest posłużyć się przykładem. Czekoladki reklamowe należą do najpopularniejszych gadżetów, dlatego wydają się być bardzo dobrą egzemplifikacją. Jakie są sposoby ich dystrybucji?

Najczęściej spotykaną jest rozdawanie. Może się ono odbywać w miejscach publicznych, w tym przede wszystkim ruchliwych i uczęszczanych. Można tu wymienić centra handlowe, parki, ruchliwe skrzyżowania, itp. Ta metoda wydaje się być dość kosztowna, ponieważ bardzo dużo sztuk czekoladek trzeba wyprodukować, ale jednocześnie masowa, ponieważ pozwala na zainteresowanie marką dużej grupy ludzi. Stosunek kosztów do zysków jest tutaj zwykle dodatni.

Czekoladki reklamowe można także rozdawać konkretnym osobom, w tym przede wszystkim klientom. W tej metodzie są one rozdawane najczęściej w siedzibie firmy, np. podczas podpisywania umowy z klientem lub rozwiązywania konkretnego problemu. Czekoladki takie są wówczas formą podziękowania za podpisanie lub przedłużenie umowy z daną firmą. Metoda ta należy do najtańszych i skutecznych, ponieważ ludzie są nagradzani za współpracę z firmą, co zawsze jest dobrze widziane.

Inną metodą dystrybucji jest rozsyłanie do klientów. Tutaj wykorzystuje się pośrednictwo poczty lub firm kurierskich. Metoda ta może być w pewnych sytuacjach droga, jednak wydaje się, że jest opłacalna, ponieważ klienci z całą pewnością taki wysiłek firmy docenią.

Czekoladki reklamowe mogą być także sprzedawane. Ta metoda jest mniej popularna, ale także wykorzystywana. Nie da się ukryć, że oznacza ona dla firm podwójny zysk. Pierwszy ze sprzedaży, drugi z promowania własnych usług poprzez nadruk na czekoladkach.

Jedna osoba skomentowała “Czekoladki reklamowe – sposoby dystrybucji

Komentarze są wyłączone.